Kontrola souvisejících transakcí, automatická kontrola klientů v sankčních seznamech CZ, EU, OFAC SDN - USA, kontrola PEP, rizikové země přímo v rámci CENTIFOXu.
Směnárenský program CENTIFOX tvoří dvě vzájemně propojené části – Pokladna a Datové centrum. Obě části spolu vzájemně komunikují (na jednom počítači, v lokální síti nebo prostřednictvím Internetu).
Datové centrum
Datové centrum slouží pro nastavení celého systému a jako centrální úložiště všech dat.
Probíhá zde správa pokladny nebo více pokladen, uživatelů a jejich oprávnění.
V rámci datového centra se také vytváří kurzovní lístky, které je možné v případě více pokladen odesílat na všechny nebo vybrané pokladny. Kurzovní lístek je ve tvaru standardní/VIP a může být aktualizován dle potřeby.
Kurzovní lístek ČNB potřebný pro výkazy se stahuje automaticky.
Při centrálním zpracování je možné v rámci datového centra také online sledovat a kontrolovat činnost jednotlivých pokladen.
Datové centrum poskytuje také potřebné výstupy a statistiky, včetně výkazu pro ČNB.
Výstupem z datového centra je i webová stránka s kurzovním lístkem pro zobrazení na monitoru nebo Smart TV ve směnárně.
Pokladna
Pokladna je určena pro práci pokladníka na přepážce.
Pokladna umožňuje provést nákup a prodej valut, přičemž v případě centrálního zpracování pracuje s centrálně distribuovaným kurzovním lístkem, popřípadě může obsluha zadat individuální kurz.
Pokladna je připravena na autonomní provoz i při výpadku internetu. V případě přerušení spojení s Datovým centrem může pokladník dle konfigurace vytvořit nový kurzovní lístek na Pokladně, který je po obnově spojení nahrazen kurzovním lístkem z Datového centra.
Při pořizování dokladů se využívá systému vnitřních kontrol programu (např. maximální hranice pro výši obchodu bez prokázání totožnosti zákazníka).
K dispozici je číselník klientů – VIP, politicky exponovaných osob, povinně registrovaných.
Doklady o směnném obchodu ve formě nabídky a konečného dokladu vám rádi upravíme pro použití na vaší tiskárně.
V Pokladně lze zadávat i jiné doklady typu dotace/odvod, ostatní nákup/prodej, případně provést storno dokladu.
Při provozu jednotlivých pokladen je možné nastavit automatické zálohování přímo na pokladně. S nastavením zálohování vám rádi poradíme.